Ultima pagina

TRANSLATOR

vineri, 3 aprilie 2015

Aplicatii la masina - o fata de masa de Paste (machine applique for a tablecloth)

Acum multi ani am facut o fata de masa (tablecloth) pentru cumnata mea din Ploiesti. A fost un cadou de Paste.
Am fost de Paste in Romania, dupa multi ani. In afara de sarbatorirea Pastelui si noaptea la biserica, cea mai frumoasa amintire din acea vizita au fost ciresii infloriti, pe marginile soselei dintre Otopeni si Ploiesti. Multi, albi si frumosi, asa cum nu avem aici.

Asa arata fata de masa pe masa cumnatei mele.


Probabil ca o sa mai fac inca o data o astfel de fata de masa si pentru mine.

Am cusut intai o fata de masa din in (linen) pentru dimensiunile mesei lor (lungi si inguste).
Apoi am ales un model de aplicat dintr-o revista de bricolaj. Modelul era de fapt pentru pictat pe o tava de lemn, care trebuia apoi lacuita.


Il puteti copia si voi, cu permisiunea mea. folosind metoda pe care am aplicat-o cand am copiat puisorul de pe un quilt, pentru ca nu mai aveam modelul (vedeti aici:
Copierea unui model de aplicat pe quilt sau haine).

Avantajul acestei metode este ca puteti largi sau micsora modelul cat doriti, ca sa se potriveasca mai bine ca dimensiuni pe fata voastra de masa (sau pe o haina).

Am aranjat buchetele numai in centrul mesei,  dar fiindca masa era atat de lunga, am mai pus inca un model pe laturile scurte (vezi in prima poza).


La acest proiect am folosit resturi de materiale de bumbac de la quilturi, pe care le-am lipit cu termocolant Vliesofix. 

Gasiti aici informatii in Romania: https://www.kreativshop.ro/vliesofix-45-cm
Nu intentionez sa fac reclama acestei firme, dar este primul loc in care am gasit informatii despre acest produs in Romania. In plus au si un fisier cu modul de intrebuintare, pe care il puteti descarca.


Vedeti mai sus cum am aplicat cu masina, dupa ce am lipit toate partile buchetului.

ATENTIE:
Incepeti sa aplicati in aceeasi ordine in care ati lipit (termocolat) piesele modelului: intai partile acoperite, din fundal, ca sa terminati cu partile care sunt puse deasupra, cum ar fi petalele ovale din centrul lalei. 
Ordinea este: intai petala ingusta portocaliu deschis, apoi cele doua petale inguste portocaliu inchis si ultima - petala mare ovala, portocaliu deschis. Daca coaseti in acest fel nu veti obtine puncte de imbinare urate.
Aceeasi ordine de aplicare este valabila si pentru frunze.

Prima observatie:
Va sfatuiesc sa desenati modelul cu linii groase (cu permanent marker!!!) pe o foaie de hartie, sa puneti o foaie de pergament de copt peste el, ca sa puteti vedea unde trebuie sa plasati diferitele petale si frunze si sa calcati materialele peste pergament. Sau daca mai aveti foaia originala de la Vliesofix lipiti pe ea.

O alta metoda este sa folosesti foi transparente pentru proiector, pe care sa copiezi sau sa imprimi modelul si sa verifici, punandu-l peste aplicatie, daca ai pozitionat bine diferitele piese.

Dupa ce ati terminat de asamblat tot buchetul, il deslipiti de pe pergament si il plasati pe fata de masa acolo unde doriti sa fie definitiv pus. Il fixati prin calcare, asa cum scrie in instructiunile de folosire.

A doua observatie:
Acum nu as mai folosi Vliesofix (care lasa marginile taiate / raw edges), ci metoda de aplicat cu apret pe care am descris-o aici:
Aplicatii cu Freezer Paper si apret (puisori)

Este adevarat ca metoda cu apret si freezer paper (sau ambalaj de la hartia de scris) este mai migaloasa, dar aplicatiile vor rezista mai bine la spalatul des al unei fete de masa (din cauza tivurilor indoite - no row edges).

Si a treia observatie.
Astfel de obiecte le spal in saci speciali pentru spalatul la masina. Asa fac si cu hainele delicate (tshirt cu dantela sau lenjeria).
In Olanda le cumpar pe internet de la Textielstad, pentru ca gasesc saci de dimensiuni mai mari decat minusculii saci de lenjerie, care se vand in magazinele specializate:
https://www.textielstad.nl/fournituren/onderhoud/waszakje-set.html


Marca fiind Prym, cred ca se gasesc in multe tari.

Am cumparat din cand in cand dela Textielstad un set ca cel la care trimit prin link. Acum am suficienti saci de diferite dimensiuni, ca sa pot baga cat mai multe lucruri delicate in acealasi timp in masina de spalat. Prefer sa nu spal cu mana, daca gasesc o metoda tot atat de buna ca sa protejez materialele fine.

Poate v-am dat o idee pentru un cadou de Paste, pentru voi au pentru cineva drag.

Un comentariu:

  1. Foarte plină de culoare este fața de masă, potrivită pentru o masă festivă de primăvară. Citind articolul mă întrebam cum vor rezista aplicațiile la spălat, așa că sunt binevenite precizările tale în acest sens.
    O primăvară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere