Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 25 ianuarie 2015

Despre spalatul materialului de matase si denim (prewashing silk and denim) si despre quiltuit

1. CROITORIE (sewing)

Am citit de curand ceva interesant despre datul la apa (prewashing) al materialului de jeans (denim) si de matase.

Sandra Betzina recomanda sa tratati aceste materiale in felul urmator:
- Materialul denim / jeans se spala cu apa calda de TREI ORI inainte de a-l folosi 
(prewash it and put it in the dryer THREE TIMES before you use it).

- Matasea care se poate spala, se spala numai cu mana in apa calduta folosind shampn de par si cu o picatura de lichid conditioner pentru par in ultima apa de clatit. 
(hand wash with hair shampoo and a drop of hair conditioner in the rinse water).

Cred ca merita sa dau aceste informatii pe blog.

2. QUILTUIT
In rest, nimic deosebit. Sper sa termin zilele acestea fata de quilt cu vaporase si stele. Mai am de cusut stelele mari albe si aqua, ca sa pot asambla tot quiltul.



Iarasi nu imi iese culoarea aqua asa cum ar trebui sa fie. In prima poza este prea bleu ciel si in a doua poza culoarea este prea albastra.

Vreau sa va arat acum altceva si anume cum mi-am complicat viata in mod inutil. 
Daca va uitati bine la blocurile albe dintre cele bicolore cu panza vaporaselor, veti vedea ca am prea multe tivuri (seams) in partea alba de cer dintre doua vaporase. 
Cele doua blocuri de 2" x 4", care sunt cusute unul de altul, puteau fi taiate ca un singur bloc de 4" x 4", fara cusatura la mijloc. Nu trebuia sa tai blocuri de 2" x 4" in decat in partile laterale din dreapta si stanga. 
Mi-as fi simplificat astfel mult munca, fiindca in quiltuit orice cusatura care se poate elimina, trebuie eliminata. As fi avut mai putine complicatii la calcat si potrivit tivurile de care nu aveam nevoie, pentru ca la quiltuit trebuie sa tii seama de asta cu mare atentie.

Tivurile albe care se vad acum, cand fata nu este dublata de vatelina (batting) si de dosul quiltului (backing), nu vor mai fi vizibile dupa ce pun cele trei straturi de la quilt impreuna. 

3. ZAPADA
Alaltaieri noapte a nins. Desi nu-mi place iarna decat pana la Craciun, am constatat ca mi-a lipsit imaginea orasului acoperit de zapada si reflectia luminii zilei pe zapada. Mai ales ca citesc pe unele bloguri romanesti despre o iarna adevarata, cu zapada multa.

Ieri am trait si eu - aici in acest climat maritim, umed - bucuria unei dimineti insorite si luminoase, datorita zapezii stralucitoare. Lumina era ca in Romania copilariei mele. Imi aduc aminte cum venea fratele meu sa ma scoale cand cadea prima zapada: "hai, sus, ca a nins si sa vezi ce frumos este". 
Saream din pat si zburam la fereastra, bucurosi ca puteam sa folosim saniuta.

Amintirile au fost insa ieri de scurta durata. A trebuit sa merg in oras si am dat de o mizerie ingrozitoare. Zapada incepuse sa se topeasca deja. Pe jos era o mocirla neagra si trebuia sa te uiti unde pasesti, ca sa nu intri cu pantoful in apa destul de adanca de langa trotoare. Traversatul strazii era o operatie strategica, foarte complicata: unde sa calci ca sa fie mocirla mai putin adanca. Chiar o mare porcarie. 
Acum sunt ici si colo petice de zapada si ziua este ca la sfarsitul lunii noiembrie. De fapt asta ewste foarte bine, fiindca unele plante incepusera sa iasa la suprafata, crezand ca nu va mai fi iarna.
Ce sa mai vorbim, iarna nu este un anotimp olandez. Olanda este cu adevarat frumoasa in mai, vara si toamna.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu