Ultima pagina

TRANSLATOR

vineri, 19 septembrie 2014

Cardigan din tiparul de tshirt (pattern alteration). Partea I

Incep primul mesaj dintr-o serie (tutorial) despre modificarea tiparului de t-shirt ca sa copiati o jacheta din revista Ottobre, pe care am facut-o pentru Jojo.

Ati vazut-o deja in poze. Acum va voi arata detalii si va voi spune ce modificari am facut.



Am luat tiparul din revista finlandeza cu modele de copii Ottobre (3/2009)




Daca va uitati cu atentie veti descoperi doua discrepante intre desenul de pe instructiunile de cusut si fotografia modelului in revista.

1. Din poza nu vedeti bine cum este pusa platca (yoke). La marginea fetei, acolo unde sunt nasturii, nu se vede nici o cusatura si platca pare sa nu mearga pana la indoitura (fold). Din desenul de la tipar se vede clar ca platca este complet taiata de restul fetei.

2. Din desenul de pe tipar ai zice ca platca este dublata (facing). Dar nu este,  pentru ca nu exista decat doua piese de tipar pentru platca si lipesc piesele pentru dublura din fata si din spate (no facing front + facing back in the pattern).

Asta inseamna ca tivul de la custatura care uneste platca (yoke) de fata sau de spate s-ar vedea pe dos si ar trebui finisata.
Mie nu-mi plac hainele care nu sunt finisate frumos pe dos (pretextul este ca 'nu se vede'). Nici nu cred ca este foarte placut pentru un copil sa simta tivurile surfilate direct pe piele, daca poarta sub jacheta un tricou fara maneci. Daca pot evita aceasta situatie si am material suficient, voi pune mereu dublura la haine.

De aceea am modificat tiparul ca sa obtin si dublura (facing), dar fara incretitura (gathering).



Vedeti aici ce am obtinut dupa ce am desenat o platca neincretita pe dos (facing). Daca as fi urmat fidel instructiunile din revista Ottobre, ar fi aratat altfel pe dos.



Dublura (facing) vazuta de pe dosul jachetei




Spatele jachetei

Cred acum ca modelul este mai frumos pe material uni (solid), pentru ca ies mai in evidenta incretiturile (gatherings) de la platca. Mai uitati-va o data pe poza din revista.
Dar chiar si cu acest material modelul este frumos:


  

De aceea va propun sa facem ceva impreuna (un sew along sau o claca in limba noastra). Adica sa lucrati impreuna cu mine, dupa ce va explic ce trebuie facut. Eu oricum voi mai coase o jacheta si voi face tutorial.

Pentru ca acest model nu este numai pentru copii, puteti modifica si un tipar de t-shirt pentru adulti. Probabil ca doamnele vor alege un tipar mai pe corp (more fitted), dar acest lucru nu este important, pentru ca modificarea pe care o voi arata este numai la gat.

As propune urmatorul plan de lucru.
* in postarea urmatoare va arat cum se modifica tiparul de t-shirt, ca sa obtineti acelasi tipar ca in revista Ottobre, dar cu dublura (facing) pentru o finisare mai frumoasa.
* apoi va arat cum cos eu, pas cu pas, pentru ca sa vada incepatoarele ce trebuie sa faca.

Cu aceasta ocazie voi fi obligata sa scriu mai des pe blog. -:)! Ce ziceti?

P.S. Va intrebati poate de ce adaug mereu si denumirea in engleza si inca foarte des. Pentru ca stiu ca exista cititoare care folosesc Google Translate si am vazut ce imbecilitati produce acest program de traducere automat si cum mutileaza textul. 

Prima postare din ciclul despre modificarea tiparului de t-shirt in tipar de cardigan:

Cardigan din tiparul de tshirt (pattern alteration), Partea II. Tipar gratis

Cardigan din tiparul de tshirt (pattern alteration) Partea III

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu